Zakažte hry od Járy Cimrmana!

… jsou totiž NEkorektní!“ kvičel bych, být hloupým aktivistou, jichž v posledních letech stále přibývá. (Jinak „aktivista“ a „influencer“ jsou dvě nejsprostější slova, která momentálně znám, a existenci těchto individuí považuji za naprosto zbytečnou.)
 
Ostatně, můžete se přesvědčit sami:
 
1. V souboru nehraje žádná žena. Plus „… pokud jde o psychologické hledisko…, zahrát ženu je primitivní záležitost.“ (Lijavec)
= genderová nerovnoprávnost: v souboru jsou jen muži. Závěr přímé řeči se vztahuje i na bod 2.
 
2. „Na cestě Grónskem se dozvěděl o jednom primitivním eskymáckém kmenu, kde mela hlavni slovo v rodině žena. Byl to velice primitivní kmen.“ (Dobytí severního pólu)
„Mohu se zeptat? Jsou v Blaníku taky ženy?“ „No, ženy přímo ne. Ale něco podobného tady máme.“ „Sůvy? Ochechule? Slepice?“ (Blaník)
= urážka žen. V dnešní době, kdy se řeší genderová rovnoprávnost a feminismus je na vrcholu, je toto (zvláště první, tedy „grónská“ pasáž) naprosto nepřijatelné.
 
3. „V Tanvaldu U Labutě je teď rvačka a ten cikán jim tam běhá už půl hodiny po lokále s nožem v zádech.“ (Posel z Liptákova)
„… že jsem nechal k hoře Říp blížiti se i osmahlého praotce Cikána v krytém voze plném kradených slepic…“ (Záskok)
= rasismus. Slovo „cikán“ je zakázáno používat. Druhá pasáž dokonce záměrně zmiňuje cikána coby zloděje. Nehledě na to, že domorodci ze hry Afrika jsou vykresleni coby albíni, což příliš nezapadá do současné západní BLM ideologie.
 
4. „Rodiče Járovi až do jeho patnácti let tajili, že je chlapec, aby donosil šaty po starší sestře Luise.“ (Akt)
„Cože? Ty nejsi Vlasta? (žena) Ty jsi… Vlasta?“ (muž, jenž je v celé hře opět oděn do ženských šatů) (Záskok)
„Vystupoval jsem pod uměleckým jménem Herma Frodit. Po celý život jsem se nemohl rozhodnout, mám-li se oženit či vdát… až jsem skončil v panoptiku jako stará vodní panna.“
= zesměšňování LGBT tématiky
 
5. „On náš pan Baron býval zamlada podařené kvítko. Která před ním neutekla na strom, s tou on šup do postele.“ (Němý Bobeš)
= zlehčování baronova sexuálního apetitu při obtěžování dívek, které nikdy nebylo potrestáno. MeToo by si pošmáklo.
 
6. „Katolíku, dej mi dýku, já tě píchnu do pupíku!“ (Afrika; ihned poté, co Otec/Bratr Cyril Metoděj hodí ze vzducholodi Bibli na turecké území za zvolání: „Turci, zahoďte Korán a čtěte Bibli!“)
Náboženská nesnášenlivost. Tzn. poukázání na islám coby náboženství zla ctítí zásadu, že kdo není muslim, bude zabit.
 
… a takto bych mohl pokračovat i nadále.
 
Cimrmany zbožňuji. Co už tak rád nemám, je vědomí a každodenní zjišťování, kam se (západní) společnost ubírá. Přestože je zmíněných aktivistů stále poměrně malé množství, dostává se jim neuvěřitelně velkého prostoru v médiích i politické sféře, a přestože se svými (radikálními) činy snaží udělat tento svět sluníčkovým, děje se pravý opak. Čím to je?
 
Skutečně jsem jediný, kdo si všímá, jak rapidním tempem se vytrácí zdravý selský rozum? Nebo jen sám nedokážu pochopit, že/proč je vrcholem současné rozumové evoluce tíhnutí ke zvráceným hodnotám a trendům, jako je obdivování nic neumějící silikonové „influencerky“ vystavující na instáči svou velkou zadnici, závislost na sociálních sítích, řešení desítek pohlaví či poklekávání na podporu rasistických hnutí? Ale to už se dostávám někam, kam to původně nebylo v plánu.
 
Byli/jsou tedy Svěrák, Smoljak a Jára Cimrman rasisty/sexisty/xenofoby, jejichž výsledky tvorby by tak měly být ve jménu současné politické hyperkorektnosti zakázány? (Když už zmíněné ukázky prošly cenzurou dřívějšího režimu.)
A co samotní aktivisté? Když už od smrti kriminálníka Floyda vidí za každou maličkostí rasismus (viz zápas Sparta-Rangers a bučení dětí), řeší sexismus (bronzová socha v italském městě Sapri. Zajímavé, že kvůli výše zmíněným nahotinám z instáče nebo OnlyFans se aktivistky nebouří) či uhlíkovou stopu (a papaláši přitom dál létají v soukromých tryskáčích), proč nevěnují pozornost právě i těmto hrám? Je to proto, že si těchto urážlivých a pichlavých hlášek neměl nikdo „kompetentní“ čas a možnost všimnout, nebo jsou v tomto případě shovívaví, neboť jde o národní kulturní dědictví?
 
Třeba mi na to někdo odpoví. Nyní si jdu pustit Hospodu na mýtince. Inteligentní humor i s kapkou té roztomilé nekorektnosti („Pro šafrán? Děvka!“) mi dělá moc dobře, takže nad celou tou (pro mě) zvrácenou levicovou ideologií zvítězím aspoň tímto způsobem, byť půjde pouze o vítězství Pyrrhy. Dříve Pyrrhovo vítězství.
 
Autor je spisovatel

Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010  Děkujeme!