Murdoch obvinil Facebook a Google z cenzury konzervativních hlasů

Devadesátiletý australský mediální magnát Rupert Murdoch (vlastní mimo jiné FoxNews) obvinil technologické giganty Google a Facebook, že na svých platformách umlčují konzervativní hlasy, a vyzval k „významné reformě“ a transparentnosti dodavatelských řetězců digitální reklamy.

„To, co jsme viděli v posledních několika týdnech ohledně praktik společností Facebook a Google, nepochybně posiluje potřebu významné reformy,“ řekl výkonný předseda společnosti News Corp na výročním shromáždění akcionářů 17. listopadu.

Bez obalu – je to cenzura!

„Není pochyb o tom, že se zaměstnanci Facebooku snaží umlčet konzervativní hlasy, a rychlé vyhledávání v Google News na většinu současných témat často odhalí podobný vzorec selektivity – nebo, řečeno bez obalu, cenzury.“

Společnost Facebook již dříve popřela, že umlčuje konzervativní hlasy, přičemž Mark Zuckerberg v roce 2016 v příspěvku na své sociální síti prohlásil, že zprávu o tom, že cenzuruje zprávy ve svých trendových tématech, bere velmi vážně.

Rupert Murdoch

„Bereme tuto zprávu velmi vážně a provádíme úplné vyšetřování, abychom zajistili, že naše týmy dodrží integritu tohoto produktu,“ uvedl. „Nenašli jsme žádné důkazy, že by tato zpráva byla pravdivá. Pokud zjistíme něco, co je v rozporu s našimi zásadami, zavazuji se, že podnikneme další kroky, abychom to řešili.“

Společnost Google také popřela, že by v roce 2018 umlčovala konzervativní hlasy.

Murdoch také zdůraznil své obavy z nedávné stížnosti texaského generálního prokurátora, podle níž obě společnosti tajně spolupracují.

„Tajná dohoda mezi oběma společnostmi v oblasti reklamních technologií, jak tvrdí stížnost texaského generálního prokurátora, je mimořádná.“

V prosinci 2020 podal úřad Kena Paxtona spolu s dalšími 47 generálními prokurátory a Federální obchodní komisí antimonopolní žalobu na Facebook.

„Šetření států odhalilo, že Facebook chránil svůj monopol tím, že identifikoval konkurenční hrozby a buď je pohlcoval akvizicemi, nebo je neutralizoval vylučujícím jednáním,“ uvedl Paxton v tiskové zprávě.

„Dnes podaná žaloba na vymáhání práva odhaluje jeho nezákonné jednání a měla by v konečném důsledku obnovit hospodářskou soutěž v oblasti sociálních sítí ve prospěch milionů uživatelů v Texasu a ve Spojených státech, jakož i podniků, které na Facebooku inzerují.“

Objektivní algoritmy?

Murdoch uvedl, že trh s digitální reklamou – ovládaný společnostmi Google a Facebook – podléhá manipulaci a že společnostem a spotřebitelům je účtováno příliš mnoho.

„Představa, kterou platformy falešně propagují, že algoritmy jsou nějakým způsobem objektivní a výhradně vědecké, je naprostý nesmysl,“ řekl. „Algoritmy jsou subjektivní a lidé s nimi mohou manipulovat tak, aby zničili konkurenci a poškodili ostatní lidi, vydavatele a podniky.“

V Austrálii, kde má společnost News Corp významné zastoupení, čelí Google v současné době pětiletému vyšetřování ze strany národního úřadu pro ochranu hospodářské soutěže kvůli jeho dominantnímu postavení na trhu.

Australská komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (ACCC) současně prověřuje aktivity společnosti Google v oblasti obchodu s aplikacemi, její kontrolu nad dodavatelským řetězcem digitální reklamy a dokonce i to, zda by spotřebitelé měli mít při zapnutí telefonu nebo počítače možnost volby vyhledávače nesouvisejícího s Googlem.

ACCC odhaduje, že společnost Google kontroluje 50 až 100 % různých segmentů dodavatelského řetězce digitální reklamy, který je základem trhu digitální reklamy (bez inzerátů a vyhledávání) v zemi v hodnotě 3,4 miliardy australských dolarů.

„V tomto odvětví však skutečně chybí konkurence, výběr a transparentnost. Tyto problémy zvyšují náklady podniků na reklamu, což se v konečném důsledku projeví na cenách, které platí spotřebitelé,“ uvedl předseda ACCC pan Rod Sims ve svém prohlášení.

„Významná přítomnost společnosti Google v celém dodavatelském řetězci reklamních technologií v kombinaci s její významnou datovou výhodou znamená, že společnost Google bude mít pravděpodobně možnost a motivaci upřednostňovat své vlastní podniky v oblasti reklamních technologií způsobem, který ovlivní hospodářskou soutěž,“ dodal Sims.

Soustřeďte se na budoucnost

Mezitím se Murdoch vyjádřil také k současné politické scéně ve Spojených státech s tím, že je čas, aby se všichni, včetně bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa, soustředili na budoucnost.

„Současná americká politická debata je hluboká, ať už jde o vzdělávání, sociální zabezpečení nebo ekonomické příležitosti,“ řekl Murdoch.

„Je zásadní, aby konzervativci v této debatě hráli aktivní a silnou roli,“ míní Murdoch. „Minulost je minulost a země nyní soutěží o to, jaká bude její budoucnost.“

původního článku britské redakce deníku The Epoch Times přeložila V. S.

Konzervativní noviny nabízí všechny články zdarma. Náš provoz se však neobejde bez nezbytné finanční podpory. Pokud se Vám Konzervativní noviny líbí, budeme vděčni za Vaši pomoc. Číslo účtu: 2701544173 / 2010  Děkujeme!